Jak se v Ústeckém kraji investuje do dopravní infrastruktury
Jsme si plně vědomi důležitosti investic do zvyšování kvality dopravní infrastruktury a v posledních letech vynakládáme značné finanční prostředky na opravy, rekonstrukce i výstavbu krajských komunikací, a to jak ze svého rozpočtu, tak s využitím dalších zdrojů. Za poslední dva roky tak šly do krajských silnic bezmála dvě miliardy korun. Díky tomu se daří průměrný stav silnic mírně zlepšovat.
Z vlastního rozpočtu to byly např. akce:
- Rekonstrukce mostu přes Labe ve Štětí ve výši 189 mil. Kč
- Rekonstrukce mostů v Pístech a v Chodovlicích ve výši 18 mil. Kč
- Rekonstrukce křižovatky ulic Tovární x Hrbovická x Majakovského v Ústí nad Labem v ceně 40 mil. Kč.
Za přispění evropských dotací byly realizovány akce „Rekonstrukce silnice II/227, II/225 - hranice Středočeského kraje, Žatec, křižovatka s komunikací II/224“ v hodnotě 138 mil. Kč a v roce 2019 akce „Rekonstrukce silnice II/266 Šluknov – Lobendava“ v hodnotě 117 mil. Kč. A nadále probíhají další:
- Nová komunikace u města Chomutova ve výši 600 mil. Kč
- Nová komunikace u města Roudnice nad Labem ve výši 314 mil. Kč
- „Rekonstrukce silnice II/262 Starý Šachov – Děčín“ ve výši 435 mil. Kč a
- „Rekonstrukce silnice II/265 Krásná Lípa - Velký Šenov“ ve výši 211 mil. Kč.
Kromě mostu přes Labe ve Štětí čeká kraj v blízké budoucnosti nutnost zajištění dalších dvou velkých mostů přes Labe, které jsou v havarijním stavu, a to v Ústí nad Labem a v Roudnici. Tyto mosty jsou stěžejní pro dopravní napojení obou stran řeky.
K dosažení optimálního stavu silnic však stále chybí několik miliard Kč, což je v podstatě číslo vnitřní zadluženosti silnic, se kterým kraj převzal síť od státu. Řada již opravených komunikací je soustavně ničena zvyšující se kamionovou dopravou, a to jak narůstající intenzitou dopravy, tak i snahou vyhnout se placení mýta. Bez pomoci cizích zdrojů Ústecký kraj nebude schopen zajistit finančně náročnější akce v potřebném rozsahu. Nemalé finanční prostředky vyžadují také potřebné rekonstrukce mostů, které stárnou a doplácejí na technologické postupy a nedostatečnou kvalitu prováděných prací v čase výstavby. Přestože kraje opakovaně požadovaly po vládě systémové řešení této problematiky, zatím se vždy o financích pro kraje rozhodovalo až 1. pololetí daného roku. Tento postup krajům nedává žádnou jistotu, ale způsobuje také mnohé problémy s včasným zajištěním přípravy staveb v daném roce včetně nutnosti zajištění veškeré administrativy.
Co se týká výše příspěvku z rozpočtu SFDI, ten má bohužel od roku 2018 výrazně sestupnou tendenci, v roce obdržel Ústecký kraj 287 mil. Kč, v roce 2019 to bylo 174 mil. Kč a v roce 2020 je připravena smlouva na 83,5 mil. Kč. Když přičteme současné problémy s epidemií koronaviru, které budou mít určitě výrazné dopady do ekonomiky, jeví se jako jedna možnost následného rozhýbání ekonomiky i zvýšení financí do investic včetně dopravních. Ústecký kraj by v rámci navyšování financí do dopravní infrastruktury rozhodně přivítal navýšení podílu státu na opravách a rekonstrukcích silnic II. a III. třídy včetně dořešení této problematiky v rámci rozpočtu SFDI.
Jaroslav Komínek
Je šance, že se u nás někdy budou stavět silnice bez komplikací?
Našel se další podivný spolek z Dolní Horní, který se rozhodl otravovat život lidem z půlky republiky.
Jaroslav Komínek
Vládo, je nejvyšší čas něco začít dělat!
Nakupte autobusy na plyn, říkali. Prý jsou ekologické a výhodné a plynu je dost, říkali. Skvělé! Jenom nám ho nikdo nechce teď prodat, a to jsme nabízeli už DVANÁCTKRÁT víc, než dneska stojí. Nikdo se nechce zavázat.
Jaroslav Komínek
Výlet vlakem na Kokořínsko? Zapomeňte!
Jsme svědky další nehorázné prasárny, již tradičně pod taktovkou středočeského krajského radního Petra Boreckého (STAN).
Jaroslav Komínek
Sláva, po kolejích v ČR jel nejrychlejší vlak světa TGV
Má to ovšem několik ALE. Tento vlak se vyráběl kolem roku 1980 a jeho rychlost byla kolem 300 km/h. Dokázal tedy jet i rychleji, ale ne až tak v běžném provozu.
Jaroslav Komínek
Mezikrajské vlaky stále v ohrožení!
Zastupitelstvo Ústeckého kraje bude 1. listopadu schvalovat nový plán dopravní obslužnosti, který bude platit v období 2022 – 2026.
Jaroslav Komínek
Jak se stát stará o kulturní památky?
Správa železnic se definitivně rozhodla, že prodá vlakové nádraží v Louce u Litvínova. Z možného prodeje nádraží do soukromé správy nejsem vůbec nadšený.
Jaroslav Komínek
Opravdu přinese rušení spojů úspory?
V posledních dnech vyvolává značné emoce plán současného vedení Středočeského kraje na likvidaci provozu na devíti železničních tratích.
Jaroslav Komínek
Úspěšná obrana proti útoku – cesta za mříže
V polovině minulého týdne došlo na Plzeňsku k události, která v Česku není příliš obvyklá. O to důležitější ale je to, jak ji vnímá společnost, a především, jakou má oporu v právu.
Jaroslav Komínek
V hlavní roli sportu Fotbal
I tomu kdo se moc nezajímá o fotbal, nemohlo tenhle týden uniknout, co se v tomto sportu událo. Řekl bych, že přinejmenším naším fotbalem otřásly dva skandály.
Jaroslav Komínek
Obnovujeme další vlakové zastávky
Od letošního prosince, kdy se mění jízdní řády na železnici, se obyvatelé dvou obcí v okolí Žatce dočkají nových vlakových zastávek. Jedná se o zastávky Žiželice a Holedeček, na trati Chomutov – Lužná u Rakovníka.
Jaroslav Komínek
Zachraňme nádraží v Louce u Litvínova
Správa železnic (SŽ) provádí komplexní opravu tratě Oldřichov u Duchcova – Litvínov a pozvolna se blíží do konce.
Jaroslav Komínek
Jez Děčín – never ending story
Řešení splatnosti Labe respektive vybudování jezu u Děčína vypadá jak nikdy nekončící příběh. Po dálnici D8 to bude zřejmě další nekončící stavba.
Jaroslav Komínek
Má stát podporovat dálkové autobusy místo dálkových vlaků?
Blíží se nám volby do zastupitelstev krajů, a tak se dají očekávat různé nápady kandidujících stran, aby na sebe strhly pozornost.
Jaroslav Komínek
Konec lokálek v Čechách, aneb kdo by měl financovat železniční dopravu?
V posledních dnech Ministerstvo dopravy přišlo ve své chystané Koncepci veřejné dopravy s nápadem, že provoz regionální železniční dopravy by měl být opět objednáván a placen přímo státem, nikoliv jednotlivými kraji.
Jaroslav Komínek
Trolejbusy v Chomutově a Jirkově slaví už 25 let provozu
U příležitosti výročí 25 let provozu trolejbusů jsem poskytl rozhovor týdeníku Nástup a myslím, že stojí za to, ho posunout i za hranice okresu Chomutov...
Jaroslav Komínek
Veřejnou dopravou za krásami Ústeckého kraje
Psal se rok 2013, po mnoha letech nekončící stavby dálnice D8 to vypadalo, že se konečně dočkáme dokončení této významné dálnice propojující Prahu s dálniční sítí v Německu.
Jaroslav Komínek
Jakou zeleninu a jak dál v českém zemědělství?
Není snad den, kdy by se nediskutovali nad drahou zeleninou z dovozu. Řeší se kde a jakou zeleninu nakoupit a která je ta správná.
Jaroslav Komínek
Jedinečné nostalgické vlakové a lodní linky v Ústeckém kraji po páté
Zdálo se to jako neuvěřitelné, když se v březnu 2016 zahajoval provoz nostalgických vlaků na pěti železničních linkách a lodní linky, kterou v roce 2017 doplnila další lodní linka.
Jaroslav Komínek
Opatření v dopravě proti šíření nemoci COVID 19
Málokdo z nás by si v minulosti dokázal ve svém životě představit situaci, která by tak výrazně ovlivnila veřejnou hromadnou dopravu osob.
Jaroslav Komínek
Děkuji vedení DSÚK a hlavně řidičům za jejich práci
Možná jste zaznamenali v minulých dnech rozhodnutí ÚHOS o udělení nepravomocné pokuty pro krajského dopravce DSÚK p.o. za nákup autobusů.
předchozí | 1 2 | další |
- Počet článků 25
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 391x
Radní a zastupitel města Chomutova