Jedinečné nostalgické vlakové a lodní linky v Ústeckém kraji po páté
Po předchozích obdobích, kde se spíše doprava utlumovala, jsme nechali zpracovat návrh na možnost využití různých tratí v Ústeckém kraji a z těch jsme vybrali ty nejzajímavější. Byl zde kladen velký význam tomu, aby v blízkosti těchto tratí byla významná turistická místa.
Vyvrcholila tak několikaletá příprava něčeho, co si troufám řici, že nemá jinde v republice obdobu. Linky aby se oddělili od běžných, tak jsou označovány jako turistické „T“. Takřka na všech tratích se turisté svezou historickými vlaky, které již dneska v běžném provozu nepotkáte.
A o jaké tratě se jedná?
Z Česká Kamenice do Kamenického Šenova vás odveze T1 – Kamenický motoráček.
V provozu: od 16.5. do 1.11. o sobotách, nedělích a svátcích, od června do září denně
Jede: 4x-5x denně
Ze Střekova do Velkého Března a Zubrnic je to linka T3 a tam sveze turisty Zubrnický motoráček.
V provozu: od 16.5. do 28.10. o sobotách, nedělích a svátcích
Jede: 4x denně
Linka T5 patří Podřipskému motoráčku, který jezdí z Libochovic přes Mšené-lázně do Roudnice nad Labem nebo obráceně.
V provozu od 16.5. do 1. 11. o sobotách, nedělích a svátcích
Jede: 2x denně
V podhůří doupovských hor vás přepraví linka T6 - Doupovský motoráček. Jeho trať vede z Kadaně do Podbořan s odbočkou do Radonic u Kadaně a Kadaňského Rohozce.
V provozu od 16.5. do 1.11. o sobotách, nedělích a svátcích
Jede: 4x denně
Také se zpět do provozu vrátila „Švestková dráha“ jako linka T4 s pravidelným provozem Středohorského motoráčku z Lovosic do Třebenic, Třebívlic a Mostu. U této trati se smysluplnost posunula až do pravidelného provozu od prosince 2019. Nyní se zde svezete již denně v běžném provozu, takže nyní tato trať je z turistických tratí již vyřazena, ale krajina zůstává malebná a pamětihodnosti zajímavé a i zde turisty uvítají.
K těmto linkám se letos přidá nová nostalgická vlaková linka označená jako T4 z Lovosic do Oparna a Chotiměře. Snažíme se tak nabídnout turistům dopravu do zajímavého místa, Oparenského údolí, kam se velmi těžko z důvodu sesunutého svahu na trati Lovosice – Teplice mohou dostat. Velký podíl na lince má i dopravce AŽD Praha, který nabídl velmi výhodné podmínky pro její vznik.
Tato linka bude jezdit od 6.6. do 1.11. o sobotách, nedělích a svátcích
Jede: 7x denně
Lodní linka vás v roce 2016 svezla pod označením 901 a to z Ústí nad Labem do Litoměřic.
V provozu je od 16.5 do 17. 11. o sobotách, nedělích a svátcích, o prázdninách navíc i středy – pátky prodloužená plavba do Nučnic, prázdninové soboty navíc další plavba do Roudnice nad Labem.
Jede: 1x denně, navíc je naplánována řada mimořádných plaveb do Štětí, Mělníka, či až do Brandýsa n.L.
K této lodi se z důvodu velkého zájmu turistů přidala od roku 2017další linka 902 a to z Ústí nad Labem do Hřenska, která ovšem z důvodu malého množství vody v Labi jezdí jen na jaře a na podzim.
V provozu je letos od 16.5 do 31. 5. a 26.9. do 8.11. o sobotách, nedělích a svátcích
Jede: 1x denně
Historické turistické motoráčky a lodě budou jezdit až do konce letošního října a platí na nich běžný tarif DÚK, který už všichni cestující u nás v kraji velmi dobře znají. Na výlet spojený s nevšedním dopravním zážitkem se tedy vlaky a autobusy v systému DÚK můžete vydat s jedinou jízdenkou třeba již z místa Vašeho bydliště. Například v Chomutově můžete nastoupit na MHD, tam si koupíte celodenní jízdenku, potom přestoupíte na vlak do Ústí nad labem, tam na loď do Lovosic, vlakem se svezete do Mostu a odtud do Chomutova. Docela hezký celodenní výlet, kdy vyzkoušíte skoro všechny druhy dopravních prostředků v DÚK. A dokonce kromě linek T1 a T3 je na nich dle individuální kapacity možný převoz jízdních kol.
Zavedení zážitkových historických turistických linek by se neobešlo bez objednávky Ústeckého kraje ve výši kolem 12 milionů korun. Nostalgické turistické linky významně rozšiřují dosavadní možnosti sezónní turistické dopravy a navazují na provoz několika autobusových a vlakových linek, které DÚK provozuje v turistickém režimu s moderními dopravními prostředky již déle.
Více informací naleznete na adrese www.dopravauk.cz.
Jaroslav Komínek
Je šance, že se u nás někdy budou stavět silnice bez komplikací?
Našel se další podivný spolek z Dolní Horní, který se rozhodl otravovat život lidem z půlky republiky.
Jaroslav Komínek
Vládo, je nejvyšší čas něco začít dělat!
Nakupte autobusy na plyn, říkali. Prý jsou ekologické a výhodné a plynu je dost, říkali. Skvělé! Jenom nám ho nikdo nechce teď prodat, a to jsme nabízeli už DVANÁCTKRÁT víc, než dneska stojí. Nikdo se nechce zavázat.
Jaroslav Komínek
Výlet vlakem na Kokořínsko? Zapomeňte!
Jsme svědky další nehorázné prasárny, již tradičně pod taktovkou středočeského krajského radního Petra Boreckého (STAN).
Jaroslav Komínek
Sláva, po kolejích v ČR jel nejrychlejší vlak světa TGV
Má to ovšem několik ALE. Tento vlak se vyráběl kolem roku 1980 a jeho rychlost byla kolem 300 km/h. Dokázal tedy jet i rychleji, ale ne až tak v běžném provozu.
Jaroslav Komínek
Mezikrajské vlaky stále v ohrožení!
Zastupitelstvo Ústeckého kraje bude 1. listopadu schvalovat nový plán dopravní obslužnosti, který bude platit v období 2022 – 2026.
Jaroslav Komínek
Jak se stát stará o kulturní památky?
Správa železnic se definitivně rozhodla, že prodá vlakové nádraží v Louce u Litvínova. Z možného prodeje nádraží do soukromé správy nejsem vůbec nadšený.
Jaroslav Komínek
Opravdu přinese rušení spojů úspory?
V posledních dnech vyvolává značné emoce plán současného vedení Středočeského kraje na likvidaci provozu na devíti železničních tratích.
Jaroslav Komínek
Úspěšná obrana proti útoku – cesta za mříže
V polovině minulého týdne došlo na Plzeňsku k události, která v Česku není příliš obvyklá. O to důležitější ale je to, jak ji vnímá společnost, a především, jakou má oporu v právu.
Jaroslav Komínek
V hlavní roli sportu Fotbal
I tomu kdo se moc nezajímá o fotbal, nemohlo tenhle týden uniknout, co se v tomto sportu událo. Řekl bych, že přinejmenším naším fotbalem otřásly dva skandály.
Jaroslav Komínek
Obnovujeme další vlakové zastávky
Od letošního prosince, kdy se mění jízdní řády na železnici, se obyvatelé dvou obcí v okolí Žatce dočkají nových vlakových zastávek. Jedná se o zastávky Žiželice a Holedeček, na trati Chomutov – Lužná u Rakovníka.
Jaroslav Komínek
Zachraňme nádraží v Louce u Litvínova
Správa železnic (SŽ) provádí komplexní opravu tratě Oldřichov u Duchcova – Litvínov a pozvolna se blíží do konce.
Jaroslav Komínek
Jez Děčín – never ending story
Řešení splatnosti Labe respektive vybudování jezu u Děčína vypadá jak nikdy nekončící příběh. Po dálnici D8 to bude zřejmě další nekončící stavba.
Jaroslav Komínek
Má stát podporovat dálkové autobusy místo dálkových vlaků?
Blíží se nám volby do zastupitelstev krajů, a tak se dají očekávat různé nápady kandidujících stran, aby na sebe strhly pozornost.
Jaroslav Komínek
Konec lokálek v Čechách, aneb kdo by měl financovat železniční dopravu?
V posledních dnech Ministerstvo dopravy přišlo ve své chystané Koncepci veřejné dopravy s nápadem, že provoz regionální železniční dopravy by měl být opět objednáván a placen přímo státem, nikoliv jednotlivými kraji.
Jaroslav Komínek
Trolejbusy v Chomutově a Jirkově slaví už 25 let provozu
U příležitosti výročí 25 let provozu trolejbusů jsem poskytl rozhovor týdeníku Nástup a myslím, že stojí za to, ho posunout i za hranice okresu Chomutov...
Jaroslav Komínek
Veřejnou dopravou za krásami Ústeckého kraje
Psal se rok 2013, po mnoha letech nekončící stavby dálnice D8 to vypadalo, že se konečně dočkáme dokončení této významné dálnice propojující Prahu s dálniční sítí v Německu.
Jaroslav Komínek
Jakou zeleninu a jak dál v českém zemědělství?
Není snad den, kdy by se nediskutovali nad drahou zeleninou z dovozu. Řeší se kde a jakou zeleninu nakoupit a která je ta správná.
Jaroslav Komínek
Opatření v dopravě proti šíření nemoci COVID 19
Málokdo z nás by si v minulosti dokázal ve svém životě představit situaci, která by tak výrazně ovlivnila veřejnou hromadnou dopravu osob.
Jaroslav Komínek
Děkuji vedení DSÚK a hlavně řidičům za jejich práci
Možná jste zaznamenali v minulých dnech rozhodnutí ÚHOS o udělení nepravomocné pokuty pro krajského dopravce DSÚK p.o. za nákup autobusů.
Jaroslav Komínek
Zájem o veřejnou dopravu stoupá
Ústecký kraj geograficky sousedí se čtyřmi kraji a také s Německem. Vzhledem k tomu, že není možné ukončit všechny linky na hranicích krajů, tak s ostatními kraji a německou stranou spoluobjednáváme několik mezinárodních linek.
předchozí | 1 2 | další |
- Počet článků 25
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 391x
Radní a zastupitel města Chomutova