V hlavní roli sportu Fotbal
Tím prvním, dle mého velmi kontroverzním, bylo pokleknutí na podporu hnutí BLM před začátkem utkání Skotsko – Česko v Lize národů. Údajně na požádání domácího týmu, dle vyjádření tiskového mluvčího české reprezentace. Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat. Zvláště na sociálních sítích se strhla tvrdá kritika, a to od fanoušků okresního přeboru, až po politiky. Já si myslím, že sport by měl zůstat sportem a politika do sportu nepatří. A když už, tak by se mělo všemměřit „stejným metrem“. Stačí si vzpomenout třeba na to, jakv poháru UEFA dostal polský fotbalový klub Legia Varšava pokutu 40 tisíc eur za to, že jeho fanoušci udělali na stadionu choreo na památku vyhlazení varšavského ghetta v roce 1944. Je zjevné, že samotní fotbaloví bossové v tomto minimálně tápou.
A když jsme u těch fotbalových bossů, tak se dostáváme k druhému skandálu, a to k tomu závažnějšímu. V pátek začala čistka u „druhého“ nejmocnějšího člověka v našem fotbale. Uvozovky uvádím záměrně, protože i ten, kdo fotbal sleduje pouze okrajově, ví, že je to člověk tahající za nitky a šéf FAČR pan Malík je na svém místě jen do počtu.
Domovní prohlídky, zajišťování důkazů a další zásah policie se odehrál také u dalších devatenácti fotbalových funkcionářů. Člověk znalý fotbalu si řekne – konečně. Oficiální informace jsou zatím tajné, policie na případ uvalila informační embargo. Neoficiálně se ale na všech úrovních fotbalu říká, že odstavení de facto nejvyššího muže v našem fotbalu bylo již opravdu nutné. To, že v tomto sportu nebylo hodně věcí v pořádku, se proslýchalo delší dobu. Věděli to funkcionáři, rozhodčí...Myslím, že všichni.
Jeden z prvních lidí, kteří se pokusili něco se situací v tuzemském fotbalu udělat, byl fotbalový rozhodčí Pavel Řihák z Uherského Brodu (foto v příloze), který ale za svůj počin dostal dva roky stopku a deset tisíc pokuty. Jaké měl informace, měl už tehdy pravdu? Psal se rok 2015, šlo o utkání Nivnice – Buchlovice v 1.B třídě na Uherskohradišťsku). Chvíli na to se ozval klub Tj Sokol Živanice z ČFL, který vystoupil proti neustálé likvidaci fotbalu ze strany rozhodčích. Opět nadarmo.
Alespoň se ale o tom, že je něco špatně, vědělo a vypadalo to, že se pohnou ledy. Přišla první čistka. 5. května 2017 poslal obvodní soud pro Prahu 1 do vazby šéfa jabloneckého fotbalu a tehdejšího nejvyššího muže českého fotbalu pana Miroslava Peltu a s ním paní Simonu Kratochvílovou, náměstkyni ministryně školství. Neuvěřitelná fotbalová ostuda nejen doma, ale i ve světě. Výsledkem bylo odvolání pan Pelty z vedení FAČR, do jejíhož čela byla zvolena prodloužená ruka pana Berbra, pan Malík. A nezměnilo se fakticky nic. Berbr z Plzně vesele dál ovládal fotbal, v řadách funkcionářů, delegátů a rozhodčích si vytvořil si mnoho oddaných lidí. Na Moravu měl v té době sice minimální vliv, jenomže s jídlem roste chuť.
A nyní jsme u jádra problému. Co vedlo k zadržení celkem dvaceti lidí včetně Romana Berbra v pátek 16. října? Je více než možné, že někdo už toho měl opravdu dost a začal mluvit. Jsem přesvědčený, že policie musí mít absolutně nezpochybnitelné důkazy, jinak by do toho nešla. Mluví se o odposleších, zdokumentovaných schůzkách apod. Je to řešeno jako organizovaná skupina. Korupce, braní úplatků, ovlivňování fotbalových výsledků atd. Obvinění jsou rozsáhlá. Hodně věcí se točí kolem fotbalového klubu Slavoj Vyšehrad a zápasů nižších tříd.
Český fotbal zasáhla (opět) neskutečná ostuda. Ve fotbale se v dnešní době točí miliardy, hvězdy jsou přepláceny, včetně rozhodčích. Zastávám názor, že ve fotbale musí dojít k rozsáhlým změnám. Protože ve hře jsou peníze daňových poplatníků, měl by ve fotbale být lepší státní dozor (alespoňna určitou dobu, než se situace zlepší). Domnívám se, že rozhodčí první a druhé ligy by měli předkládat majetková přiznání.
Změny by měly nastat i v systému kurzového sázení. Proč jetřeba vypisována v kurzových sázkách možnost, že bude písknut pokutový kop, udělena žlutá nebo červená karta, počet ofsajdů apod.? To je živná půda pro velice jednoduchou korupci! Ve fotbale musí dojít k urychleným změnám! Jeden z lidí, kteří nepěkné prostředí vytvářeli, je již pryč. Doufejme, že se nyní dá situace do pořádku a tuzemské fotbalové ledy se pohnou – k lepšímu.
Jaroslav Komínek
Je šance, že se u nás někdy budou stavět silnice bez komplikací?
Našel se další podivný spolek z Dolní Horní, který se rozhodl otravovat život lidem z půlky republiky.
Jaroslav Komínek
Vládo, je nejvyšší čas něco začít dělat!
Nakupte autobusy na plyn, říkali. Prý jsou ekologické a výhodné a plynu je dost, říkali. Skvělé! Jenom nám ho nikdo nechce teď prodat, a to jsme nabízeli už DVANÁCTKRÁT víc, než dneska stojí. Nikdo se nechce zavázat.
Jaroslav Komínek
Výlet vlakem na Kokořínsko? Zapomeňte!
Jsme svědky další nehorázné prasárny, již tradičně pod taktovkou středočeského krajského radního Petra Boreckého (STAN).
Jaroslav Komínek
Sláva, po kolejích v ČR jel nejrychlejší vlak světa TGV
Má to ovšem několik ALE. Tento vlak se vyráběl kolem roku 1980 a jeho rychlost byla kolem 300 km/h. Dokázal tedy jet i rychleji, ale ne až tak v běžném provozu.
Jaroslav Komínek
Mezikrajské vlaky stále v ohrožení!
Zastupitelstvo Ústeckého kraje bude 1. listopadu schvalovat nový plán dopravní obslužnosti, který bude platit v období 2022 – 2026.
Jaroslav Komínek
Jak se stát stará o kulturní památky?
Správa železnic se definitivně rozhodla, že prodá vlakové nádraží v Louce u Litvínova. Z možného prodeje nádraží do soukromé správy nejsem vůbec nadšený.
Jaroslav Komínek
Opravdu přinese rušení spojů úspory?
V posledních dnech vyvolává značné emoce plán současného vedení Středočeského kraje na likvidaci provozu na devíti železničních tratích.
Jaroslav Komínek
Úspěšná obrana proti útoku – cesta za mříže
V polovině minulého týdne došlo na Plzeňsku k události, která v Česku není příliš obvyklá. O to důležitější ale je to, jak ji vnímá společnost, a především, jakou má oporu v právu.
Jaroslav Komínek
Obnovujeme další vlakové zastávky
Od letošního prosince, kdy se mění jízdní řády na železnici, se obyvatelé dvou obcí v okolí Žatce dočkají nových vlakových zastávek. Jedná se o zastávky Žiželice a Holedeček, na trati Chomutov – Lužná u Rakovníka.
Jaroslav Komínek
Zachraňme nádraží v Louce u Litvínova
Správa železnic (SŽ) provádí komplexní opravu tratě Oldřichov u Duchcova – Litvínov a pozvolna se blíží do konce.
Jaroslav Komínek
Jez Děčín – never ending story
Řešení splatnosti Labe respektive vybudování jezu u Děčína vypadá jak nikdy nekončící příběh. Po dálnici D8 to bude zřejmě další nekončící stavba.
Jaroslav Komínek
Má stát podporovat dálkové autobusy místo dálkových vlaků?
Blíží se nám volby do zastupitelstev krajů, a tak se dají očekávat různé nápady kandidujících stran, aby na sebe strhly pozornost.
Jaroslav Komínek
Konec lokálek v Čechách, aneb kdo by měl financovat železniční dopravu?
V posledních dnech Ministerstvo dopravy přišlo ve své chystané Koncepci veřejné dopravy s nápadem, že provoz regionální železniční dopravy by měl být opět objednáván a placen přímo státem, nikoliv jednotlivými kraji.
Jaroslav Komínek
Trolejbusy v Chomutově a Jirkově slaví už 25 let provozu
U příležitosti výročí 25 let provozu trolejbusů jsem poskytl rozhovor týdeníku Nástup a myslím, že stojí za to, ho posunout i za hranice okresu Chomutov...
Jaroslav Komínek
Veřejnou dopravou za krásami Ústeckého kraje
Psal se rok 2013, po mnoha letech nekončící stavby dálnice D8 to vypadalo, že se konečně dočkáme dokončení této významné dálnice propojující Prahu s dálniční sítí v Německu.
Jaroslav Komínek
Jakou zeleninu a jak dál v českém zemědělství?
Není snad den, kdy by se nediskutovali nad drahou zeleninou z dovozu. Řeší se kde a jakou zeleninu nakoupit a která je ta správná.
Jaroslav Komínek
Jedinečné nostalgické vlakové a lodní linky v Ústeckém kraji po páté
Zdálo se to jako neuvěřitelné, když se v březnu 2016 zahajoval provoz nostalgických vlaků na pěti železničních linkách a lodní linky, kterou v roce 2017 doplnila další lodní linka.
Jaroslav Komínek
Opatření v dopravě proti šíření nemoci COVID 19
Málokdo z nás by si v minulosti dokázal ve svém životě představit situaci, která by tak výrazně ovlivnila veřejnou hromadnou dopravu osob.
Jaroslav Komínek
Děkuji vedení DSÚK a hlavně řidičům za jejich práci
Možná jste zaznamenali v minulých dnech rozhodnutí ÚHOS o udělení nepravomocné pokuty pro krajského dopravce DSÚK p.o. za nákup autobusů.
Jaroslav Komínek
Zájem o veřejnou dopravu stoupá
Ústecký kraj geograficky sousedí se čtyřmi kraji a také s Německem. Vzhledem k tomu, že není možné ukončit všechny linky na hranicích krajů, tak s ostatními kraji a německou stranou spoluobjednáváme několik mezinárodních linek.
předchozí | 1 2 | další |
- Počet článků 25
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 391x
Radní a zastupitel města Chomutova